Baaak !

Hej! Emmy här. Jag är mitt i mitt bakande för denna veckan. Morotskaka är det som står i ugnen nu. Det är ganska kul att baka, med musik på högsta volym och allt. Man känner sig vääääldigt duktig, specielt när man inte för äta ngt av de ;). Morotskaka är väldigt specielt att baka, för det första morötter i en kaka?! bara de e ju specielt, sen e de även bikarbonat i, vilket inte heller är så vanligt. Och philadelphia. Hehe, låter och ser inte så gott ut när man bakar de, men de vet vi ju alla att de blir när de e klart!
Tänkte att jag skulle lägga ut receptet här nu när jag ändå är igång. Ifall någon skulle vilja testa på det:

4dl ägg
4dl socker
-vispa "pösigt" (som jag säger)
4dl mjöl
2tsk kanel
2tsk vaniljsocker
2tsk bakpulver
-blanda ihop de torra ingredienserna

2dl smält margarin
6dl finrivna morötter

-smörja och bröda en långpanna
-blanda ihop allt och bred ut på plåten
-150grader, längst ned, 1h (!)

Glassyr:
2små/1normalstort paket Philadelphia cream cheese
60g margarin
2½dl florsocker
2tsk vaniljsocker

ev. kokos över

Tänk på att inte lägga på glasyren förrens kakan svalnat.

De e lite jobb men det är de ju värt!
Nehe, nu måste jag tyvärr gå och göra de som är mindre kul men som följer med bakning:
DISKA, hahaha men ha de fiint !

//Emmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0